Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
21.05.2024
Time icon 4 min

3 דרכים לעודד ילדים להיות יותר נדיבים וחביבים

תוכן העניינים

צדקה וחסד הם אבני יסוד לחיים מספקים ומלאי חמלה. הם עוסקים בזיהוי הצרכים של אחרים ובנקיטת פעולה כדי לחולל שינוי חיובי. עבור ילדים, ערכים אלה הם מעבר למילים בלבד, הם מייצגים את אבני הבניין למצפן מוסרי חזק. הקניית תחושת הזדהות והרצון לעזור לזולת בקרב הילדים הצעירים מטפחת את תחושת החיבור בתוך הקהילה ותורמת לעולם חיובי יותר לכולם.

היתרונות של טיפוח התנהגות לחסד וצדקה מתרחבים גם הרבה מעבר למקבלי הצדקה. ילדים שעוסקים במעשי חסד ונדיבות חווים גל של רגשות חיוביים. פעולת הנתינה מעוררת שחרור של דופמין, נוירוטרנסמיטר הקשור להנאה ולתגמול. הם גם מפתחים תחושת ערך עצמי גבוה, בידיעה שהם יכולים לעשות שינוי בעולם הסובב אותם.

אך כיצד אנו מתרגמים את המושגים המופשטים הללו לפעולות מוחשיות עבור ילדינו? להלן שלוש אסטרטגיות מפתח לטפח גם טוב לב וגם רוח של נתינה בקרב הילדים הקטנים שלכם:

1. תנו דוגמה: פעולות מדברות חזק יותר ממילים

ילדים הם שומרי מצוות להפליא ולומדים בצורה הטובה ביותר על ידי חיקוי ההתנהגות של המבוגרים סביבם. אם אתם רוצים שהם יאמצו את תכונת החסד והצדקה, הכל מתחיל בכם. הנה כמה דרכים לשלב ערכים אלה בחיי המשפחה שלך:

  •       התנדבות כמשפחה: מצאו מטרה שתרגיש מתאימה למשפחתך והתנדבו ביחד. זה יכול להיות כל דבר, החל מניקוי הפארק המקומי ועד הגשת ארוחות במטבחי תמחוי. לראות אותכם מעורבים באופן פעיל שולח לילדיכם מסר חזק על החשיבות של עזרה לזולת.
  •       תרומות קטנות, השפעה גדולה: הפכו את נתינת הצדקה לחלק קבוע בחייכם, גם אם קטן, בשגרה המשפחתית שלכם. עודדו את ילדיכם להשתתף בתהליכי קבלת ההחלטות, אולי על ידי בחירת הארגון ביחד. הטלת כמה מטבעות בקופסת תרומות או תרומה קטנה באינטרנט מאפשרת להם גם לחוות את שמחת הנתינה.
  •       טוב לב באינטראקציות היומיומיות: טוב לב אינו מוגבל רק למחוות גדולות. הצביעו על הזדמנויות יומיומיות להיות אדיבים: להחזיק את הדלת למישהו, להציע מושב לזקן בתחבורה ציבורית, או פשוט לומר "בבקשה" ו"תודה" הם כולם מעשים קטנים שיוצרים אפקט של אדווה חיוביו. על ידי הפיכת התנהגויות אלו לשגרתיות, אתם מחזקים את חשיבות ההתחשבות והכבוד.

להוביל באמצעות דוגמה לא מדברת על ללחוץ על הילדים לבצע פעולות ספציפיות. מדובר ביצירת סביבה שבה חסד וצדקה הם הסדר הטבעי של הדברים. הפעולות שלכם מדגימות את הערך שיש לאיכויות אלה, שותלות את הזרעים כדי שיפרחו אצל ילדיכם.

2. טיפוח אמפתיה והבנה: טיפוח זרעי החמלה

חסד וצדקה נובעים מהבנה בסיסית של הצרכים וההתנסויות של אחרים. אמפתיה, היכולת להיכנס לנעליו של מישהו אחר ולראות את העולם מנקודת מבטו, היא אבן היסוד של התנהגות חומלת.

הנה כמה דרכים איך לטפח אמפתיה אצל ילדיכם:

  •       שיחות על אמפטיה: דברו עם ילדיכם על הצרכים והמצבים השונים שקיימים בתוך הקהילה שלכם ומחוצה לה. עבור ילדים צעירים יותר, זה עשוי לכלול דיבור על חוסר בית או רעב בצורה פשוטה וניתנת לזיהוי. ככל שהם מתבגרים, אתם יכולים להתעמק בנושאים מורכבים יותר כמו עוני, מחלות או סוגיות של צדק חברתי.
  •       תקשורת פתוחה: עודדו את ילדיכם לדבר על אתגרים איתם מתמודדים אחרים. הקשיבו באופן פעיל לשאלותיהם ולחששותיהם ללא שיפוט. השתמשו בשיחות אלה כהזדמנויות להסביר נקודות מבט שונות ולטפח תחושות של הבנה.
  •       סיפורים והשראה: השתמשו בסיפורים ובמדיה ככלים לקידום אמפתיה. קראו ספרים או צפו ביחד בתוכניות שמתארות דמויות המתמודדות עם מצבים קשים ומתגברות עליהן באדיבות. דונו במניעים של הדמויות ובהשפעת מעשיהן.

על ידי טיפוח אמפתיה, אתם יכולים לעזור לילדים שלכם להתחבר לחוויות של אחרים. חיבור זה יוצר תחושת אחריות ורצון להקל על הסבל. כאשר ילדים רואים את עצמם כחלק מקהילה גדולה יותר, סביר יותר שהם ינקטו פעולה ויעשו שינוי חיובי.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

3. העצמת הילדים לפעול: יישום טוב לב הלכה למעשה

כעת, לאחר שהכנתם את הבסיס לאמפתיה ולרצון לעזור, הגיע הזמן להעצים את ילדיכם לפעול. להלן מספר אסטרטגיות מעשיות:

  •       התנדבות שמותאמת לגיל: ישנן הזדמנויות רבות להתנדבות שמתאימות לילדים בכל הגילאים. ילדים צעירים יותר יכולים להשתתף בפעילויות כמו מיון תרומות בבנק מזון או סיוע לבעלי חיים במקלט. ילדים גדולים יותר יכולים לקחת על עצמם אחריות רבה יותר, כמו סיוע בניקיון קהילתי או סיוע במרכזי קשישים.
  •       ארגון תנועות תרומות: עודדו את ילדיכם לארגן מסעי תרומות עם חברים לכיתה. זה יכול להיות כרוך גם באיסוף צעצועים או בגדים משומשים עבור ילדים מוחלשים. התכנון, הארגון והפעולה של נתינה לעצמה מטפחים תחושת בעלות והישג.
  •       מעשי חסד פשוטים בקהילה: חסד אינו דורש מחוות גדולות. חפשו הזדמנויות יומיומיות לילדים שלכם להפיץ חסד בשכונה. זה יכול להיות לעזור לשכן מבוגר עם המצרכים שלו, להציע ללכת עם האופניים של אח צעיר הביתה, או פשוט לתת חיזוק חיובי לחבר.

זכרו, המפתח הוא להתחיל בקטן ולחגוג אפילו את מעשי החסד הכי חסרי משמעות לכאורה. ככל שלילדיכם יש יותר הזדמנויות לעסוק בנתינה, כך זה מושרש יותר באופי שלהם.

לסיכום

במתן דוגמה אישית, טיפוח אמפתיה והעצמת ילדיכם לנקוט פעולות, אתם מגדלים אנשים אדיבים ולמעשה גם מעצבים אזרחים רחמנים שיתרמו באופן חיובי לעולם הסובב אותם.

זכרו, המסע לעבר לב נדיב מתחיל בצעדים קטנים, ולכל מעשה חסד, גדול או קטן ככל שיהיה, יש בכוחו ליצור אפקט של שינוי חיובי.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של NovaKid והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

Rate this post

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וחלים מדיניות הפרטיות ותנאי השירות של Google

בחירת העורך
אולי יעניין אותך גם
אתונה- בירת יוון
משחקים ופעילויות עם הילד
נובאקיד להורים
בחר שפה
Down arrow icon
Argentina Brazil Chile Czech Republic Denmark Finland France Germany Global English Global العربية Greece Hungary India Indonesia Israel Italy Japan Malaysia Netherlands Norway Poland Portugal Romania Russia Slovakia South Korea Spain Sweden Turkey
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.