Scrolltop arrow icon
Prop 1 Prop 2
0 days
0 hours
0 minutes
מהר/י ⏳30%- על הכל! תן/י לילד שלך ליהנות מאנגלית! קוד הטבה: LIMUDIM30
CTA background
כדי להבין טוב יותר נושאים מסובכים, הזמינו שיעור ניסיון בחינם
נסו כעת בחינם
שתף
X share icon
27.05.2024
Time icon 5 דקה

ההיסטוריה של ירושלים – הסבר לילדים

תוכן העניינים

האם תהיתם פעם מה ההיסטוריה מספרת על ערים שנראות עתיקות, כמעט קסומות? דמיינו לעצמכם מקום שבו החומות מתנשאות לגובה ולוחשות סיפורים על מלכים וקרבות, וכיפות זהב נוצצות תחת השמש.

זו ירושלים, עיר שלא דומה לשום עיר אחרת!

במשך אלפי שנים, ירושלים הייתה מרכז של תרבות, דת והיסטוריה. אנשים מדתות שונות מעריצים את ירושלים כמקום קדוש, שרחובותיה המרוצפים היו עדים לאימפריות קמות ונופלות.

במאמר זה אנחנו עומדים לצאת להרפתקה סוערת בזמן כדי לחקור את סיפורה המרתק של ירושלים!

תארו לעצמכם סרגל ענק שמשתרע לאורך זמן רב מאוד. הצד השמאלי מסומן "לפני המשיח" (לפני הספירה), והצד הימני מסומן "אחרי ישו" (לספירה), כאשר נקודת האפס היא מועד לידתו של ישו. הסימון הזה עוזר לנו להבין מתי קרו אירועים שונים בהיסטוריה. כעת, בואו נשתמש בציר הזמן הזה כדי לחקור כמה מהפרקים המרגשים ביותר בסיפורה של ירושלים!

הימים המוקדמים: עיר נולדת (3,000 לפני הספירה – המאה הראשונה לספירה)

הרבה אחורה בזמן, בסביבות 3,000 שנה לפני הספירה (לפני ישו), צמח יישוב זעיר על קבוצת גבעות מתגלגלות. עם הזמן גדל היישוב הזה לעיר שוקקת עם חומות חזקות ושווקים הומים. מלך מפורסם אחד, בשם דוד המלך, כבש את העיר הזו והפך אותה לבירת ממלכת היהודים. הסיפורים אומרים שהוא היה לוחם אמיץ ומנהיג חכם.

בתקופה זו נבנה בירושלים מקדש מפואר בשם הבית הראשון – בית המקדש הראשון. מקום זה הפך למקום פולחן מיוחד מאוד עבור בני האמונה היהודית. תחשבו על זה כעל בניין ענק ויפהפה מלא באוצרות ומשמעות דתית. ירושלים הפכה לחשובה יותר ויותר, ומשכה אליה אנשים מכל העולם.

עם זאת, הדברים לא תמיד היו שלווים. אימפריה חזקה בשם האימפריה הרומית כבשה בסופו של דבר את ירושלים. זה סימן את סופו של העידן הראשון עבור ירושלים, אבל הסיפור שלה היה רחוק מלהסתיים!

זמן של שינוי (המאה הראשונה לספירה – המאה ה-7 לספירה)

כעת, בואו נהפוך את העמוד על ציר הזמן שלנו ונקפוץ קדימה אל המאה ה-1 לספירה (אחרי ישו). בתקופה זו נרשם אירוע משמעותי ששינה את העולם – חייו של ישוע המשיח. בזמן שירושלים הייתה תחת שלטון רומי, ישו בילה בה זמן מה, ואנשים רבים מאמינים שזה היה המקום המשמעותי בחייו.

למרבה הצער, במהלך תקופה זו הרסו הרומאים גם את בית המקדש הראשון. זה היה אירוע הרסני עבור העם היהודי שהוקיר את המקום הקדוש הזה. למרות האובדן הזה, ירושלים נשארה עיר של אמונה וחוסן.

רוצה לגדל ילד/ה דו לשוני/ת? הירשם/י לשיעור ניסיון חינם!

אימפריות חדשות, אמונות חדשות (המאה ה-7 לספירה – המאה ה-19 לספירה)

נמהר קדימה עוד כמה מאות שנים, והתעוררה דת חדשה בשם איסלאם. חסידי האיסלאם מאמינים גם הם שירושלים היא עיר קדושה! הם בנו כיפת זהב מפוארת בשם כיפת הסלע, שהיא נקודת ציון מהממת בירושלים של היום.

העניינים הסתבכו קצת יותר במהלך ימי הביניים. קבוצה של לוחמים נוצרים בשם הצלבנים הגיעה לירושלים, ברצונה לשלוט בעיר. לזמן מה הפכה ירושלים לשדה קרב בין הקבוצות השונות. תקופה זו בהיסטוריה מדגישה את המשמעות הדתית המורכבת של העיר.

בסופו של דבר, אימפריה חזקה נוספת בשם האימפריה העות'מאנית השתלטה על ירושלים. דמיינו שווקים שוקקים מלאים בשטיחים, תבלינים ומוצרים אקזוטיים. העות'מאנים שלטו במשך מאות שנים ועיצבו את האדריכלות והתרבות של העיר.

עיר מודרנית עם עבר עתיק (המאה ה-19 לספירה – היום)

עד כה חקרנו את ההיסטוריה הארוכה והמרתקת של ירושלים. אבל מה עם היום? ירושלים הפכה לעיר מודרנית עם בניינים גבוהים, רחובות סואנים ואפילו אוניברסיטאות! זה מקום שבו חיים זה לצד זה אנשים בעלי דתות שונות.

עם זאת, הדברים לא תמיד שלווים. יש חילוקי דעות לגבי מי השולט בחלקים שונים של העיר. זהו מצב מורכב, וחשוב לזכור שירושלים היא מקום מיוחד עבור אנשים רבים.

ירושלים: עיר מלאה בסיפורים!

וואו, איזה מסע בזמן! חקרנו איך ירושלים הפכה מישוב קטן לעיר שופעת היסטוריה ותרבות.

זכרו, זו רק הצצה לסיפור המדהים של ירושלים. יש בה עוד אינספור מוזיאונים, אתרים ארכיאולוגיים ומאכלים טעימים שמחכים להתגלות!

אז בפעם הבאה שתשמעו על ירושלים, תדעו שזו עיר הלוחשת סודות של שנים רבות, ורק מחכה שנבוא לחקור אותה עוד.

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד.

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר.

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של NovaKid והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים.

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

השאירו הערה

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וחלים מדיניות הפרטיות ותנאי השירות של Google

בחירת העורך
כיצד להסביר לילד
אולי יעניין אותך גם
כיצד להסביר לילד
בחר שפה
Down arrow icon
Argentina Brazil Chile Czech Republic Denmark Finland France Germany Global English Global العربية Greece Hungary India Indonesia Israel Italy Japan Malaysia Netherlands Norway Poland Portugal Romania Russia Slovakia South Korea Spain Sweden Turkey
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.