Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
20.06.2024
Time icon 6 min

ילדים להורים גרושים: מידע חשוב שכדאי לדעת

תוכן העניינים

גירושין הם אירוע משנה חיים עבור כל המעורבים בתהליך, במיוחד עבור הילדים. הבנת ההשפעה הרגשית, הפסיכולוגית וההתנהגותית של הגירושין על הילדים היא חיונית להורים ולמטפלים. 

במאמר זה נספק מידע מועיל ואסטרטגיות מעשיות לתמיכה בילדים במעבר המאתגר הזה ממשפחה מאוחדת לשני חלקי משפחה נפרדים, כדי להבטיח את רווחתם ולעזור להם להסתגל לדינמיקה המשפחתית החדשה.

הבנת השפעת הגירושין על הילדים

אפקטים רגשיים

ילדים חווים לרוב מערבולת של רגשות כשהוריהם מתגרשים. עצב, כעס, בלבול ואפילו הקלה הן תגובות נפוצות במקרים אלה. התגובה הרגשית יכולה להשתנות בהתאם לגיל הילד, מזגו האישי ונסיבות הגירושין.

עבור ילדים צעירים יותר, גירושין יכולים להיות מביכים במיוחד. הם עלולים שלא להבין לגמרי מדוע מבנה המשפחה שלהם משתנה ועלולים לחשוש לאבד את אחד ההורים או את שניהם. ילדים בגיל הגן וילדים בגיל בית הספר היסודי מראים לעתים קרובות התנהגויות רגרסיביות, כגון הרטבת לילה או דביקות, כאשר הם מתקשים להבין ולהתמודד עם השינויים.

ילדים גדולים יותר ובני נוער עשויים להפגין תגובות רגשיות בולטות יותר, כגון כעס או טינה כלפי אחד ההורים או שניהם. מתבגרים, במיוחד, עלולים להרגיש קושי לקחת צד, ולהחריף את המצוקה הרגשית שלהם. הם עשויים גם להרגיש תחושת אחריות לרווחת המשפחה, מה שמוסיף ללחץ האישי שלהם.

השפעה פסיכולוגית

להשפעה הפסיכולוגית של הגירושין יכולות להיות השפעות ארוכות טווח על ילדים. מחקרים הראו שילדים להורים גרושים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח חרדה, דיכאון ובעיות נפשיות אחרות. תחושות האובדן וחוסר היציבות יכולים לתרום למצבים אלו, מה שהופך את זה חיוני להורים לעקוב אחר בריאותם הנפשית של ילדיהם במהלך הגירושין ולפנות לעזרה מקצועית במידת הצורך. 

חשוב לציין שלא כל הילדים חווים השלכות פסיכולוגיות קשות. גורמים רבים, כולל רמת הקונפליקט ההורי, איכות הקשר בין הורה לילד, ונוכחות של רשת חברתית תומכת, יכולים להשפיע על התוצאה הפסיכולוגית לילדים.

שינויים התנהגותיים

שינויים התנהגותיים הם תגובה נפוצה נוספת לגירושין. ילדים עשויים להפגין התרסה מוגברת, תוקפנות או רגרסיה. התנהגויות אלו הן לרוב ביטוי לסערה הפנימית שלהם ודרך לבטא את הבלבול והתסכול שלהם.

בבית הספר, ילדים להורים גרושים עשויים להתקשות בביצועים בלימודים וביחסים חברתיים עקב חוסר ריכוז ורגישות מוגברת. הם עשויים להתקשות להתרכז בלימודים או להתנהג בכיתה. מבחינה חברתית, הם עלולים לסגת מחברים או לעסוק בהתנהגויות מסוכנות כאמצעי להתמודד עם הרגשות שלהם.

תמיכה בילדים בעת הגירושין

טיפים לתקשורת

תקשורת פתוחה וכנה היא המפתח לעזור לילדים לנווט במורכבות של הגירושין. זה חיוני לקיים שיחות המתאימות לגיל שמספקות הסברים ברורים וכנים מבלי להציף אותם בבעיות של מבוגרים.

עבור ילדים צעירים יותר, הפשטות היא חיונית. יש להסביר להם את המצב במונחים פשוטים ולהבטיח את האהבה להם ואת מחויבותם של שני ההורים. למשל, "אמא ואבא יגורו בבתים שונים, אבל שנינו אוהבים אותך מאוד ותמיד נהיה כאן בשבילך".

עם ילדים גדולים יותר ובני נוער, דיונים מפורטים מתאימים יותר. מומלץ לעודד אותם להביע את רגשותיהם ולשאול שאלות. יש לאמת את הרגשות שלהם, גם אם קשה לשמוע אותם. חשוב שילדים ידעו שהרגשות שלהם נורמליים ושזה בסדר להיות נסער, כועס או מבולבל.

שמירה על יציבות

יציבות ועקביות הם קריטיים עבור ילדים במהלך הגירושין. שמירה על שגרה ולוחות זמנים קבועים יכולה לספק תחושת ביטחון ונורמליות בתוך השינויים הללו. ודאו שפעילויות יומיומיות כגון שעות ארוחות, שעות שינה ושגרת בית הספר נשארות עקביות.

יצירת לוחות זמנים צפויים לביקורים היא גם חשובה. כאשר הילדים יודעים מתי יראו כל אחד מההורים, זה מפחית את החרדה ועוזר להם להסתגל למבנה המשפחתי החדש. שני ההורים צריכים לעבוד יחד כדי ליצור לוח זמנים מאוזן שנותן עדיפות צרכי הילד ושומר על עקביות.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

אסטרטגיות להורות משותפת

הורות משותפת יעילה היא חיונית לרווחת הילדים. למרות שהקשר הזוגי הסתיים, הקשר ההורי עדיין נמשך. הורות משותפת כרוכה בתקשורת ברורה, כבוד הדדי והתמקדות בטובת הילד.

ההורים צריכים לשאוף לפתור את הקונפליקטים בהסכמה ולהרחיק את המחלוקות מהילדים. הצגת חזית מאוחדת ותמיכה אחד במאמצי ההורות של השני יכולים להפחית את המתח ולספק סביבה יציבה יותר לילדים. תקשורת שוטפת על צרכי הילדים, לוחות הזמנים, וכל בעיה שצצה היא חיונית להורות משותפת מוצלחת.

תיאום לוחות זמנים ופעילויות הוא היבט קריטי נוסף של הורות משותפת. שני ההורים צריכים להיות מעורבים בחיי ילדיהם, להשתתף באירועים בבית הספר, בפעילויות חוץ בית ספריות ובאבני הדרך החשובות. מעורבות זו מחזקת את תחושת הביטחון והתמיכה של הילד משני ההורים שלו.

עזרה ומשאבים מקצועיים

טיפול וייעוץ

פנייה לעזרה מקצועית יכולה להועיל מאוד לילדים שנאבקים בהשפעות הגירושין. ישנם מטפלים ויועצים שהוכשרו במיוחד לעזור לילדים לעבד את רגשותיהם ולפתח מנגנוני התמודדות בריאים. הטיפול מספק מרחב בטוח לילדים להביע את רגשותיהם ולעבוד דרך האתגרים שלהם בליווי של איש מקצוע.

טיפול משפחתי יכול גם להיות בעל ערך, לאפשר להורים ולילדים לטפל יחד בבעיות ולשפר את התקשורת. מטפל מקצועי יכול לעזור למשפחה לפתח אסטרטגיות לניהול קונפליקטים וטיפוח סביבה תומכת.

קבוצות תמיכה

קבוצות תמיכה מציעות תחושה של קהילה והבנה הן לילדים והן להורים. עבור הילדים, הצטרפות לקבוצת תמיכה עם ילדים נוספים שעוברים חוויות דומות יכולה להיות מנחמת ומאמתת. קבוצות אלו מספקות פלטפורמה לילדים לשתף את רגשותיהם, ללמוד מאחרים ולפתח רשת של תמיכה.

הורים יכולים גם להפיק תועלת מקבוצות תמיכה על ידי חיבור עם אחרים שמתמודדים עם אתגרים דומים. שיתוף חוויות ועצות יכול לספק תובנות חשובות ותמיכה רגשית, לעזור להורים לנווט את המורכבות של הגירושין וההורות המשותפת.

ספרים ומידע נוסף באינטרנט

ישנם ספרים רבים ומשאבים מקוונים שזמינים כדי לעזור להורים ולילדים להתמודד עם הגירושין. קריאה של ספרים שמתאימים לגיל הילדים על גירושין יכולה לעזור להם להבין את רגשותיהם ולהבין שהם לא לבד. 

להורים, ישנם ספרים ומאמרים מקוונים שיכולים לתת עצות מעשיות ואסטרטגיות לתמיכה בילדיהם ולניהול אתגרי ההורות המשותפת.

להלן כמה ספרים מומלצים להורים ולילדים: 

  1. "שני בתים" מאת קלייר מסוראל 
  2. "גירושי דינוזאורים" מאת לורן קרסני בראון ומארק בראון. 
  3. "The Co-Parenting Handbook" מאת קארן בונל 
  4. "Helping Your Kids Cope with Divorce the Sandstones Way" מאת M. Gary Neuman

ספרים אלו יכולים לספק את התמיכה הנדרשת והידע הנוסף שלפעמים חסר להורים ולילדים שמתמודדים עם תהליך הגירושין.

לסיכום

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד. 

ובנוסף, מומלץ לקרוא את המאמר הבא לקבלת מידע מעניין נוסף על איך לספר לילדים על גירושין והשפעות הגירושין על הילדים.

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר. 

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של NovaKid והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

השאירו הערה

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וחלים מדיניות הפרטיות ותנאי השירות של Google

בחירת העורך
אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Argentina Brazil Chile Czech Republic Denmark Finland France Germany Global English Global العربية Greece Hungary India Indonesia Israel Italy Japan Malaysia Netherlands Norway Poland Portugal Romania Russia Slovakia South Korea Spain Sweden Turkey
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.