Scrolltop arrow icon
Left arrow icon כל הקטגוריות
Close icon
חדשות
לימודי אנגלית
נובאקיד להורים
IL
IL flag icon
Mobile close icon
CTA background
הזמינו את שיעורי האנגלית הטובים ביותר עבור ילדך
נסו כעת בחינם
שתף
LinkedIn share icon
13.09.2024
Time icon 4 דקה

הבנת הבדלי שפה בין האנגלית האמריקאית לאנגלית הבריטית

תוכן העניינים

אנגלית היא הדוגמה המושלמת להראות לנו כיצד שפה פשוטה וגלובלית יכולה ללבוש צורות רבות בהתאם למקום שבו אתם נמצאים בעולם! 

מהרחובות הסואנים של העיר ניו יורק ועד לנתיבי התנועה המרכזיים של לונדון, דוברי האנגלית מוסיפים לשפה את הנוכחות המקומית שלהם, מה שמוביל לפלטפורמה גלובלית של וריאציות רבות, כאשר העיקריות והחשובות שביניהן הן האנגלית האמריקאית והאנגלית הבריטית. 

אנגלית אמריקאית מול אנגלית בריטית

שתי הווריאציות הידועות ומסקרנות ביותר בשפה האנגלית הן האנגלית האמריקאית והאנגלית הבריטית. שתי הגרסאות הללו של השפה מעוררות ויכוחים אינסופיים על איות, הגייה ואוצר מילים עבור לומדי ודוברי האנגלית במשך עשרות שנים.

הבנת ההבדלים בין אנגלית אמריקאית לאנגלית אינה רק לדעת את ה"colour" שלך מה"color" שלך או האם זה "pavement" או "sidewalk". זה יותר על תרבות השפה וההבנה למה יש כל כך הרבה וריאציות מלכתחילה. בין אם אתם מטיילים, אנשי עסקים או חובבי לימוד שפות, הבנת ההבדלים הללו באנגלית חיונית לתקשורת אפקטיבית ולהערכה תרבותית ברחבי העולם.

במאמר זה, נלמד על ההבדלים בין אנגלית אמריקאית לאנגלית בריטית. נחקור את המקורות, נחשוף את הפערים הלשוניים המרכזיים, ונלמד את ההשלכות התרבותיות של הבדלי השפות וטיפים לקליטתם בזמן הלימודים. 

אז מזגו לעצמכם כוס תה או הקפה האהוב עליכם, ובואו נתחיל!

היסטוריה ומקורות

הסיפור של האנגלית האמריקאית מול האנגלית הבריטית מתחיל לפני מאות שנים, באי הבריטי. האנגלית הבריטית התחילה עוד מהאנגלית הישנה והושפעה בעיקר משפות גרמניות, לטיניות וצרפתיות. זה שימש את הבסיס הלשוני למה שתהפוך לצורה השלטת של אנגלית ברחבי העולם. 

בינתיים, מעבר לאוקיינוס ​​האטלנטי, האנגלית האמריקאית התפתחה כאשר המתיישבים הראשונים מאנגליה הביאו את שפתם לחופי העולם החדש.

מגוון אירועים היסטוריים, הגירות והרחבת אוכלוסיות עיצבו את האנגלית האמריקאית והבריטית. מההתיישבות המוקדמת של עולי הרגל במסצ'וסטס ועד להגירה מאירופה, כל זרם של אנשים הביא את ההשפעות הלשוניות שלו ואת הניבים האנגליים שלו.

בינתיים, מאות שנים של חילופי תרבות וכיבושים רבים של בריטניה השפיעו על הצד הבריטי של האנגלית, כאשר נורדית, צרפתית ושפות אחרות הוסיפו רבדים חדשים.

ככל שארצות הברית ובריטניה התפתחו לאומות שונות, כך גם צורות האנגלית שלהן התפתחו. בארצות הברית, כור ההיתוך של התרבויות הכניס לאנגלית האמריקאית מאפיינים של חדשנות, חוסר פורמליות וגיוון. ולעומתם, מאות שנים של מסורת, הבדלי מעמדות ונורמות חברתיות שמרו על האנגלית הבריטית בבריטניה.

בעוד ששתי צורות האנגלית חולקות מוצא משותף, הן התפתחו בדרכים שונות על סמך הזהויות והחוויות של הדוברים שלהן.

האם את/ה הורה ורוצה לחלוק את החוויה שלך?
פנה אלינו כדי לספר את הסיפור שלך.

אוֹצָר מִילִים

האם אי פעם התבלבלתם ממישהו שביקש "biscuit" כשציפית ל"cookie"? זה רק אחד מההבדלים במונחים בין אנגלית בריטית ואמריקאית. דוגמה נוספת – אתם תעלו ב"lift" בבריטניה, בעוד שבארה"ב תעלו על ה"elevator". 

אחד ההבדלים הבולטים ביותר בין אנגלית בריטית ואמריקאית הוא באיות של מילים מסוימות. לדוגמה, בעוד שהבריטים עשויים לאיית את המילה צבע כ- "colour", האמריקאים מעדיפים "color". באופן דומה, הבריטים מארגנים את הזמן שלהם עם "schedule", בעוד לאמריקאים יש "timetable". זה הכל על הוספת "u" קטן נוסף או להזיז כמה אותיות פה ושם.

עכשיו, בואו נדבר על התבלין האמיתי – סלנג ודיבורים. גם לאנגלית הבריטית וגם האמריקנית יש ביטויים משלהם שמוסיפים טעם לדבר היומיומי. בבריטניה, אוכלים "chips" לעומת "French fries" באמריקה, ובעוד שבארה"ב היית הולך ל"movie theater" בבריטניה תלך ל"cinema". אם מישהו בבריטניה אומר לכם שזה "it's raining cats and dogs" אל תדאגו – זה רק אומר שיורד גשם שוטף – " pouring rain". בינתיים, באמריקה, אם מישהו אומר שהוא "hit the hay", הוא רק הולך לישון "going to sleep".

שימו לב היטב כאשר אתם לומדים לנסות לזהות את ההבדלים בין אוצרי המילים האלה!

מִבטָא

אנגלית אמריקאית ובריטית שונות מאוד בכל הנוגע להגייה של מילים מסוימות. לדוגמה, בעוד שהאמריקאים עשויים לומר "schedule" עם צליל "k" קשה, הבריטים בוחרים בצליל "sh" רך יותר, כמו "shed-yool". ובל נשכח את הדיון הברור והמפורסם ביותר של "tomato". האמריקאים נוטים להדגיש את ההברה השנייה ("to-MAY-to"), בעוד שהבריטים מעדיפים את הראשונה ("TOH-mah-to").

הדגשים הם כמו תווים מוזיקליים שנותנים לכל אזור את המנגינה שלו. בארצות הברית, תפגשו גוון מבטאים, מהדיבור הדרומי של הדרום ועד המבטא העדין של הצפון מזרח. בממלכה המאוחדת, המבטאים משתנים מהאלגנטיות של המעמד הגבוה ועד לאנגלית המחוספסת והפשוטה של הפועלים.

לסיכום

למרות ההבדלים המהותיים והניואנסים השונים באוצר המילים, באיות ובמבטא בין האנגלית הבריטית לאנגלית האמריקאית, עדיין רב המשותף על השונה, הרוב המוחלט של אוצר המילים הוא זהה וכללי הדקדוק הם עדיין אותם כללים. 

כך שבין אם תטיילו באוקספורד סטריט בלונדון או שתעשו קניות בשדרה החמישית בניו יורק, בכל מקרה כלומדי אנגלית תוכלו לבטא את עצמכם ולתקשר ביעילות בשפה האנגלית. 

הכירו את נובאקיד!

אם נהניתם מהתוכן שלנו ואתם מעוניינים ללמוד עוד, תוכלו לקרוא מאמרים נוספים שלנו באתר נובאקיד. 

אם אתם רוצים לשפר את ההתפתחות הקוגניטיבית של ילדיכם לא רק בידע תרבותי כללי אלא גם בשפה האנגלית, עזרו לילדיכם ללמוד אנגלית מדוברת וכתובה בהצטיינות באינטרנט – מהבית ומכל מקום אחר. 

היכנסו ל: בית ספר ללימוד אנגלית לילדים של NovaKid והירשמו לאחד הקורסים ללימוד אנגלית אונליין לילדים

רשמו את ילדיכם לאחד משיעורי אנגלית לילדים וצרו קשר עם אחד מאנשי הצוות שלנו עוד היום!

השאירו הערה

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה מוגן על ידי reCAPTCHA וחלים מדיניות הפרטיות ותנאי השירות של Google

אולי יעניין אותך גם
בחר שפה
Down arrow icon
Argentina Brazil Chile Czech Republic Denmark Finland France Germany Global English Global العربية Greece Hungary India Indonesia Israel Italy Japan Malaysia Netherlands Norway Poland Portugal Romania Russia Slovakia South Korea Spain Sweden Turkey
Cookie icon
אנו משתמשים בעוגיות בכדי שיהיה לכם נוח יותר להשתמש באתר שלנו. על ידי שימוש באתר הינך מסכימ/ה לשמור קבצי עוגיות בדפדפן.